Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Czwartek, 12 grudnia 2024
Imieniny: Joanna, Aleksandra, Dagmara
pochmurno
-1°C

Rok szkolny 2020/21

1. ,,Edukacja przez szachy”.  - Maciej Brzeski

Innowacja była prowadzona w okresie od września 2020 do końca czerwca 2021 r. Na zajęcia uczęszczali uczniowie kl. V. Uczniowie poznali zasady gry w szachy, historię szachów, pojęcia szachowe. Rozwinęły logiczne myślenie, ćwiczyły pamięć i koncentrację. Rozwijały swoje zainteresowania,  aktywnie spędzając wolny czas. Na zajęciach wykorzystywano wiele pomocy dydaktycznych: tablicę demonstracyjną, zestawy do gry w szachy, zegary szachowe, programy szachowe oraz literaturę szachową. 

Dzieci pracowały indywidualnie i grupowo rozwiązując przeróżne zadania szachowe,  rozgrywały partie szkoleniowe między sobą oraz z prowadzącym zajęcia tzw. symultany szachowe. 

Nauka gry w szachy wpłynęła na kształtowanie pozytywnych cech osobowości uczniów oraz wyzwoliła u nich aktywność twórczą. Większość uczniów zdobyła na turniejach kwalifikacyjnych  – kategorie szachowe Polskiego Związku Szachowego .W grudniu 2020 r. uczniowie uczestniczyli w kilku turniejach szachowych na terenie Ostrołęki, odnosząc liczne sukcesy. Największym osiągnięciem było zajęcie II miejsca  w województwie mazowieckim w szachach drużynowych w kategorii klas IV-VI. W okresie od X 2020 do V 2021 r.  zajęcia były prowadzone on-line w związku z pandemią koronawirusa.

2. ,,Mali szachiści”. – Katarzyna Piaścik                                                                                                     

Innowacja pedagogiczna „Mali szachiści”  była prowadzona od  listopada  do czerwca  w grupie przedszkolnej. Na zajęcia szachowe uczęszczało 9 dzieci w wieku 6 lat.. Zgodnie z założeniami innowacji, na zajęciach  dzieci  poznawały grę w szachy poprzez rozwiązywanie zadań szachowych, kolorowanki, rysunki, przy zastosowaniu szachowych środków dydaktycznych: bierki, szachownice, plansza demonstracyjna. 

Zarówno cele szczegółowe dotyczące kształcenia (poznanie zasad gry w szachy, rozgrywanie partii szachowych, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenie uwagi i pamięci bezpośredniej, rozwijanie myślenia logicznego i wnioskowania), jak również cele dotyczące wychowania (rozwijanie zainteresowań uczniów, wdrażanie do samodzielnej organizacji czasu wolnego, ćwiczenie komunikacji i współpracy z rówieśnikami, kształtowanie pożądanych cech osobowości) zostały w pełni  osiągnięte.

3. „Matematyka da się lubić.” – Marcin Parzych

Niniejsza innowacja dotyczyła zajęć dydaktyczno- wyrównawczych i lekcji matematyki. Jej adresatami byli uczniowie klasy IV-VI . Zajęcia te  wpływały na  podniesienie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie liczenia oraz  uświadomienie uczniom, że można ciekawie spędzić czas w domu i w szkole ucząc się jednocześnie. 

Wykorzystywano zasoby Internetu np. portale „matematyczne zoo” , „kahoot” , strony internetowe poświęcone matematyce, gry dydaktyczne. 

Podczas zajęć uczniowie realizowali cele:

- doskonalenie umiejętności matematycznych,

- rozwijanie wyobraźni, samodzielności i samokontroli. 

-budowanie więzi wśród grupy, integracji społecznej, szacunku dla drugiego człowieka,

- kształtowanie umiejętności reagowania na sukcesy i porażki oraz rywalizacji,

- komunikowanie się, współdziałanie, 

- doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej oraz spostrzegawczości ,

- kształtowanie analitycznego i logicznego myślenia,

- uświadomienie uczniom że można się uczyć przez zabawę .

Podczas zajęć uczniowie nabywali nowe umiejętności, które wpłyną na ich ogólny rozwój oraz osiągane wyniki nauki. 

4.  ,, Angielski bez barier” – Dorota Piersa

Innowacja była realizowana w klasie 7 w ramach zajęć rozwijających kreatywność.   Ze względu na pandemię nie udało się pozyskać partnera z innego kraju europejskiego do wymiany korespondencji w języku angielskim. Uczniowie rozwijali umiejętności językowe w sposób kreatywny. Poznali nowe zwroty leksykalne i środki językowe wykorzystywane w określonych sytuacjach życia społecznego, układali dialogi i zdania z rozsypanek wyrazowych. Uczyli się właściwego reagowania językowego w różnych sytuacjach życiowych. Doskonalili umiejętność rozumienia ze słuchu i rozumienia tekstów pisanych. Poznawali kulturę krajów anglojęzycznych.

5.   ,,Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. – Ewelina Bieluch

Uczniowie klasy 3 zrealizowali II i III moduł II edycji międzynarodowego projektu „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”.  W ramach realizacji II modułu wybraliśmy lekturę Holly Webb „Zagubiona w śniegu”. 

Przygotowaliśmy plakat zachęcający do przeczytania lektury oraz zorganizowaliśmy wystawkę na temat przeczytanej lektury. Zorganizowaliśmy wyzwanie „EKO bałwanek”, które polegało na wykonaniu bałwanka używając różnorodnych odpadów segregowanych, które nadają się do recyklingu. Przygotowaliśmy swoje lekturniki, gdzie uczniowie uzupełniali strony związane z przeczytaną lekturą. Wysłuchaliśmy opowiadania „Mała chmurka w krainie śniegu”.

W ramach realizacji III modułu wybraliśmy lekturę Łukasza Wierzbickiego „Afryka Kazika”. Przygotowaliśmy makietę wybranego miejsca, o którym czytaliśmy w lekturze.  Zorganizowaliśmy piknik czytelniczy pod chmurką. Każdy uczeń przygotował fragment książki, wiersz lub baśń do przeczytania. W słoneczny dzień zorganizowaliśmy lekcje pod chmurką. Pamiętaliśmy, aby na tej lekcji nie zabrakło czytania. Przygotowaliśmy swoje lekturniki, gdzie uczniowie uzupełniali strony związane z przeczytaną lekturą. Wysłuchaliśmy opowiadania „Mała chmurka w krainie słońca”.

Wszyscy uczniowie byli bardzo zaangażowani w kolejne zadania modułu II i III,  chętnie brali udział w innowacji.Po realizacji wszystkich zadań z projektu każdy uczeń otrzymał dyplom za udział w II międzynarodowym projekcie edukacyjnym CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki oraz nagrodę rzeczową.

6.  „Bajkoprzygoda” – M. Kruczyk

Realizacja innowacji odbywała się w ramach dodatkowych  zajęć bibliotecznych - jedna godzina zajęć tygodniowo dla chętnych uczniów z klasy IV – 6 osób. 

Były to zajęcia detektywistyczne oparte na książkach z serii „Tajemnice” Martina Widmarka.

W II okresie nauki przeczytaliśmy kolejne książki z tej serii:” Tajemnica zamku”, „ Tajemnica kina”, „Tajemnica biblioteki”, „Tajemnica kempingu’, „Tajemnica miłości”, „Tajemnica mody”, „Tajemnica kawiarni”. 

Uczniowie  jako „detektywi” rozwiązywali kryminalne zagadki, przewidywali co dalej się wydarzy, musieli kojarzyć fakty, zapamiętywać je i w jakiej kolejności następowały po sobie. Ważne były również szczegóły. Zajęcia te pobudzały kreatywność, logiczne i abstrakcyjne myślenie. Każdy uczeń koncentrował się i wzbudzał swoja wyobraźnię, a w trakcie czytania książki wykonywał notatki niezbędne do zaplanowanych zadań. 

Z powodu nauczania zdalnego uczniowie nie mieli możliwości samodzielnie czytać książek, ponieważ był tylko jeden egzemplarz w bibliotece. 

Na zajęciach uczniowie rozwiązywali też zagadki detektywistyczne online podczas zdalnego nauczania - ,,ZASMAKUJ W BIBLIOTECE”. 

 

 

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.