Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Sobota, 18 maja 2024
Imieniny: Alicja, Feliks, Eryk
słonecznie
21°C
Powróć do: Innowacje

Rok szkolny 2022/23

“Czytam z klasą lekturki spod chmurki”  w klasie III - Karolina Milewska - Lipka 

Nawiązanie korespondencji listownej z uczniami klasy 3 ze Szkoły Podstawowej w Zalasiu. Realizacja modułu II Podróże po Europie  i III Podróże po świecie Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego “Czytam z klasą lekturki spod chmurki” , omówienie lektury “Afryka Kazika”, “Dzieci z Bullerbyn”, zrealizowane zadania zawarte w projekcie, zorganizowana lekcja “pod chmurką”. Udział w zabawach integracyjnych w bibliotece, omówienie znanych bohaterów literackich, udział w sesji zdjęciowej z okazji Tygodnia Bibliotek.

“Od pomysłu do edycji” - Beata Brzeska

Podsumowanie bloków tematycznych dotyczących baśni i legend w klasie IV oraz bajek i mitów w klasie V. Uczniowie samodzielnie tworzyli własne prace w formie książeczek. Redagowali prace, wzbogacali je ilustracjami, opracowywali okładki i samodzielnie introligowali. Prace zostały przedstawione w konkursie literackim w bibliotece, a CKBiS       w Lelisie ufundowało nagrody książkowe i dyplomy. Prace wzbogaciły zbiory naszej biblioteki. Innowacja jest zgodna z podstawą programową GWO.


„Mali szachiści” - Katarzyna Piaścik

 Na zajęcia szachowe uczęszczało 11 dzieci w wieku 5, 6 lat. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu po 45 minut. Zgodnie z założeniami innowacji na zajęciach  dzieci  poznawały grę w szachy poprzez rozwiązywanie zadań szachowych, stosowanie określonych gier i zabaw,  oglądanie filmów edukacyjnych, rozgrywek między uczniami, kolorowanek, rysunków, opowiadań, przy zastosowaniu szachowych środków dydaktycznych: bierki, szachownice, plansza demonstracyjna. Zarówno cele szczegółowe dotyczące kształcenia (poznanie zasad gry w szachy, rozgrywanie partii szachowych, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenie uwagi i pamięci bezpośredniej, rozwijanie myślenia logicznego i wnioskowania) jak również dotyczące wychowania (rozwijanie zainteresowań uczniów, wdrażanie do samodzielnej organizacji czasu wolnego, ćwiczenie komunikacji i współpracy z rówieśnikami, kształtowanie pożądanych cech osobowości) zostały osiągnięte.

 Zauważone korzyści wynikające z wdrożenia innowacji dla dzieci 5, 6 –letnich po drugim półroczu to przede wszystkim rozwój samodzielnego myślenia i  kreatywności uczniów,    a także rozwój wyobraźni przestrzennej oraz strategicznego myślenia. Wielkim sukcesem wdrożenia innowacji pedagogicznej jest to , iż dzieci z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, chętnie w nich uczestniczą i angażują się podczas gry i rozwiązywania problemu, zagadek szachowych. Na uwagę zasługuje również fakt, iż gra w szachy uczy odpowiedzialności i ponoszenia konsekwencji własnych decyzji czego dzieci są świadome grając w „królewską grę”.

 

“Czytam z klasą lekturki spod chmurki”  w klasie II - Aleksandra Nadolna

Główny cel projektu to zaszczepienie nawyków czytelniczych i rozwijanie zamiłowania do literatury. Jego podstawowym założeniem jest popularyzowanie czytelnictwa, zaktywizowanie do twórczego wysiłku i integrowanie społeczności szkolnej. Podjęte działania miały na celu wdrożenie dzieci do częstych kontaktów z książką, zachęcenie do polubienia czytania, rozwijanie wyobraźni oraz docenienie piękna i wartości płynących z obcowania z lekturą. Podczas realizacji zostały przeczytane i omówione lektury “Pilot i ja”, “Zaczarowana Zagroda” i “Afryka Kazika”.  Dzięki przeprowadzeniu innowacji udało się osiągnąć przewidywane efekty: nastąpiła poprawa poziomu wypowiedzi ustnej wśród uczniów, wzrost zrozumienia tekstów i poleceń,  wyciszenie i poprawa koncentracji podczas samodzielnej pracy, zainteresowanie pracą bibliotekarza, dziennikarza, pisarza. 


“Gramy i wymowę poprawiamy” - innowacja pedagogiczna przeprowadzona wśród dzieci uczęszczających na zajęcia logopedyczne - Eliza Antośkiewicz-Duszak

Wprowadzona innowacja polegała na samodzielnym wykonaniu przez każde dziecko gry planszowej, którą później wykorzystywano podczas zajęć. Wpłynęło to na zmotywowanie uczniów do udziału w zajęciach i do ćwiczeń. Każde dziecko musiało dobrać odpowiedni materiał językowy, który pasował do utrwalanych głosek, pobudzić swoją kreatywność, aby gra była ciekawa i oryginalna. Oprócz tego, że w grze pojawiły się np. wyrazy, wyrażenia z utrwalaną głoską, to dzieci mogły również wplatać ćwiczenia aparatu artykulacyjnego i oddechowego. Przeprowadzona innowacja przyczyniła się przede wszystkim do utrwalenia prawidłowej artykulacji danych głosek, usprawnienia artykulatorów oraz aparatu oddechowego, wzbogacenia zasobu słownictwa, a także pobudzenia wyobraźni dzieci i urozmaicenia terapii logopedycznej.  

,,Angielski bez barier”- Dorota Piersa

Innowacja została zrealizowana w klasie VII, w wymiarze 1 godziny tygodniowo w drugim okresie roku szkolnego 2022/23 w ramach zajęć rozwijających kreatywność. Jej głównym celem było doskonalenie wszystkich umiejętności językowych ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności posługiwania się językiem angielskim w sytuacjach życia codziennego. Uczestnicy zajęć mieli możliwość przełamania lęku przed wypowiadaniem się w języku angielskim poprzez układanie i prezentację krótkich dialogów. Uczniowie oglądali filmy w oryginale, doskonaląc rozumienie ze słuchu a także poszerzając zasoby swojego słownika biernego i czynnego. Praca z tekstami pisanymi pomogła uczniom w podniesieniu poziomu ich rozumienia i wdrożyła do poprawnego redagowania wypowiedzi pisemnych. Wykorzystanie gier językowych, programów do nauki języka online urozmaiciło zajęcia i przyczyniło się do większego zaangażowania się uczniów w proponowane zadania.  Około 85% uczestników zajęć uznało, że były interesujące i pomogły im podnieść umiejętności językowe. Zrealizowana innowacja przyniosła założone efekty w postaci dobrych wyników uczniów w klasyfikacji końcoworocznej. 


 

 

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.