Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Poniedziałek, 14 października 2024
Imieniny: Liwii, Bernarda, Kaliksta
pochmurno
7°C

Rok szkolny 2021/22

1. "Od pomysłu do edycji" - Beata Brzeska

Innowacja w formie projektu edukacyjnego „Od pomysłu do edycji” skierowana była do uczniów klas IV- V.Były to warsztaty kreatywnego pisania i ilustrowania, których  celem było  uatrakcyjnienie procesu kształcenia i samokształcenia. Tematyka zajęć była realizowana w oparciu kształcenie literackie programu do nauczania języka polskiego  Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego „Między nami”.

W czasie zajęć uczniowie redagowali własne prace twórcze po zakończeniu poszczególnych bloków tematycznych dotyczących bajek, legend, baśni i mitów. Innowacja miała za zadanie szerzenie idei kreatywnego, twórczego redagowania tekstów, wyrażania siebie, w tym swoich emocji podczas  swobodnego stosowania różnych form wypowiedzi. Wzbogacanie prac pisemnych ilustracjami i kreatywną edycją własnych „książeczek” pozwoliło rozbudzić zainteresowanie wieloaspektową samodzielną pracą twórczą, a przede wszystkim podniosło poziom motywacji poprzez nakierowanie na sukces. 

Wszystkie prace czwarto- i piątoklasistów były prezentowane w bibliotece szkolnej w formie konkursów, w których jurorami byli uczniowie,  pani bibliotekarka i nauczyciele.  Laureaci otrzymali dyplomy i nagrody książkowe ufundowane przez CKBiS w Lelisie, a „książeczki” wzbogaciły nasze zbiory biblioteczne.

 Miejmy nadzieję, że dzięki innowacji nauka języka polskiego przestanie być tylko obowiązkiem, ale przede wszystkim stanie się twórczą przygodą. 

 

2. ,,Angielski bez barier” - Dorota Piersa 

Innowacja pedagogiczna ,,Angielski bez barier” była realizowana w ramach zajęć rozwijających kreatywność w klasie siódmej w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Uczęszczało na nie 8 uczniów a od drugiego okresu 9 uczniów. Uczestnicy zajęć utrwalali i poszerzali znajomość słówek i wyrażeń poprzez różne ćwiczenia i udział w programie Instaling. Uczniowie doskonalili umiejętność rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego oraz mówienia. Mieli możliwość praktycznego zastosowania wiedzy zdobytej na zajęciach lekcyjnych. W sposób twórczy utrwalali wiedzę z zagadnień gramatycznych. Poprzez oglądanie filmów video w wersji oryginalnej poznawali tradycje i specyfikę krajów anglojęzycznych. 

3. „Czytam z klasą lekturki spod chmurki” - Karolina Milewska-Lipka

Innowacja pedagogiczna autorstwa pani Honoraty Szaneckiej - III edycja międzynarodowego projektu edukacyjnego „Czytam z klasą lekturki spod chmurki”. Innowacja opiera się na niestandardowym sposobie pracy z lekturą. Trzecia edycja projektu polegała na skorelowaniu czytania określonej lektury ze zgłębieniem wiedzy na temat cech i kompetencji zawodowych bohaterów w niej występujących. Projekt miał na celu wspieranie młodych ludzi w myśleniu o swojej karierze, jak o czymś, co się dynamicznie zmienia, jak o nie mającym końca procesie uczenia się i odkrywania siebie. 

Uczniowie przeczytali lekturę „Pilot i ja” oraz „Akademię Pana Kleksa”. Uzupełniali lekturniki, zapoznali się z interaktywną mapą karier (https:/mapakarier.org/city), wykonali w zespołach miasta zawodów oraz zakładki do książek. Wspólnie zrobiliśmy gazetkę klasową z przeprowadzonej lekcji fleksografii. Na zajęciach oglądaliśmy film o chmurce Tosi, wykonaliśmy chmurki, omówiliśmy lektury w pudełku. 

W drugim okresie klasa III ukończyła II moduł – Naukowy zawrót głowy. Uzupełnialiśmy lekturniki i chętnie zwiedzaliśmy interaktywną mapę karier. Teraz już wiemy, dlaczego zajęcia pana Ambrożego Kleksa były tak ciekawe.  Na zajęciach przeprowadziliśmy też doświadczenia– uczniowie wiedzą, dlaczego soda z octem wchodzi w reakcję oraz dlaczego świeczka gaśnie, gdy przykryjemy ją szklanką. Uczniowie wykonali lektury na wieszaku, które zawiesiliśmy na klasowej gazetce. 

4. „Mali szachiści” - Katarzyna Piaścik

Innowacja pedagogiczna „Mali szachiści”  była prowadzona od  listopada  do końca kwietnia  w grupie przedszkolnej. Na zajęcia szachowe uczęszczały dzieci w wieku 5, 6 lat.. Zgodnie z założeniami innowacji dzieci  poznawały grę w szachy poprzez rozwiązywanie zadań szachowych,  kolorowanki, rysunki i słuchanie opowiadań przy zastosowaniu szachowych środków dydaktycznych: bierki, szachownice, plansza demonstracyjna. 

 Uczniowie poznali zasady gry w szachy, rozgrywali partie szachowe, doskonalili koordynację wzrokowo – ruchowej, ćwiczyli uwagę i pamięć bezpośrednią, rozwijali zarówno logiczne myślenie, jak i wnioskowanie. Rozwijali zainteresowania, wdrażali się do samodzielnej organizacji czasu wolnego, ćwiczyli komunikację i współpracę z rówieśnikami. 

 

5. „Czytanie kluczem do wielu sukcesów” - Mariola Kruczyk

Innowacja pedagogiczna „Czytanie kluczem do wielu sukcesów” realizowana była na zajęciach bibliotecznych w klasie I – 1 godz. tygodniowo. Uczniowie czytali lektury szkolne, rozwiązywali zagadki, grali w gry doskonalące czytanie, pamięć i spostrzegawczość, chętnie bawili się w quizy sprawdzające znajomość lektur. Chętnie odwiedzają bibliotekę i wypożyczają książki. Uczniowie poprawili technikę czytania. 

6. „Mali odkrywcy – poznajemy świat poprzez zabawy badawcze” - Aleksandra Kraska

W ramach zajęć kreatywnych z ucz. kl. I realizowana była innowacja pedagogiczna „Mali odkrywcy – poznajemy świat poprzez zabawy badawcze”. Podczas zajęć omawialiśmy zjawiska przyrodnicze, przeprowadzaliśmy eksperymenty, wykonywaliśmy modele.  

Ogólnym celem innowacji było rozbudzenie u dzieci ciekawości otaczającym światem poprzez naukę przeprowadzania zabaw badawczych z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa. Podczas zajęć ucz. poznali zasady obowiązujące podczas prowadzenia doświadczeń, kształtowali umiejętności obserwacji i wnioskowania, kształtowali umiejętności swobodnej wypowiedzi, rozwijali koncentrację, cierpliwość, kreatywność oraz uczyli się współdziałania w grupie i zespole. 

Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, a dzięki nim znacząco poprawiła się współpraca uczniów podczas zadań grupowych. Założone cele zajęć zostały osiągnięte.

7. „Matematyka da się lubić” - Marcin Parzych

Niniejsza innowacja dotyczyła zajęć dydaktyczno- wyrównawczych i matematyki. Jej adresatami byli uczniowie klasy IV-VI . Zajęcia te  wpływały na  podniesienie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie liczenia, oraz  uświadomienie uczniom, że można ciekawie spędzić czas w domu i w szkole ucząc się jednocześnie. 

Wykorzystywano zasoby Internetu np. portale „matematyczne zoo” , „kahoot” , strony internetowe poświęcone matematyce, gry dydaktyczne. 

Podczas zajęć uczniowie realizowali cele:

- doskonalenie umiejętności matematycznych,

- rozwijanie wyobraźni, samodzielności i samokontroli. 

-budowanie więzi wśród grupy, integracji społecznej, szacunku dla drugiego człowieka,

- kształtowanie umiejętności reagowania na sukcesy i porażki oraz rywalizacji,

- komunikowanie się, współdziałanie, 

- doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej oraz spostrzegawczości ,

- kształtowanie analitycznego i logicznego myślenia,

- uświadomienie uczniom że można się uczyć przez zabawę .

Podczas zajęć uczniowie nabywali nowe umiejętności, które wpłyną na ich ogólny rozwój oraz osiągane wyniki nauki. 

 

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.