Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Poniedziałek, 14 października 2024
Imieniny: Liwii, Bernarda, Kaliksta
deszcz
7°C

Rok szkolny 2019/20

1. „Szachowa kraina”  - Katarzyna Piaścik

Innowacja pedagogiczna „Szachowa kraina” była prowadzona od 1 października w grupie przedszkolnej. Na zajęcia szachowe uczęszczało 8 dzieci w wieku 6 lat. Zgodnie z założeniami innowacji poznawały grę w szachy poprzez rozwiązywanie zadań szachowych, stosowanie kolorowanek, rysunków i opowiadań, przy zastosowaniu szachowych środków dydaktycznych: bierki, szachownice, plansza demonstracyjna. 

W ciągu drugiego półrocza w związku z sytuacja epidemiologiczną odbyły się 4 zajęcia. Ze względu na specyfikę gry i wiek uczestników zajęć, zajęcia te nie odbywały się za pośrednictwem Internetu. 

Zarówno cele szczegółowe dotyczące kształcenia (poznanie zasad gry w szachy, rozgrywanie partii szachowych, doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, ćwiczenie uwagi i pamięci bezpośredniej, rozwijanie myślenia logicznego i wnioskowania), jak również dotyczące wychowania (rozwijanie zainteresowań uczniów, wdrażanie do samodzielnej organizacji czasu wolnego, ćwiczenie komunikacji i współpracy z rówieśnikami, kształtowanie pożądanych cech osobowości) zostały osiągnięte częściowo.

2. „Nauka logicznego myślenia z wykorzystaniem gier planszowych” - Marcin Parzych

Niniejsza innowacja dotyczyła zajęć rozwijających kreatywność i była realizowana w wymiarze 1 godziny tygodniowo wynikającej z ramowego planu nauczania w I semestrze. Jej adresatami byli uczniowie klasy VI . Zajęcia te  wpływały na doskonalenie liczenia, rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijanie uwagi i skupienia, kształtowanie umiejętności twórczego myślenia, rozwijanie wyobraźni, uczyły samodzielności i samokontroli. 

Podczas zajęć uczniowie realizowali następujące cele:

- budowanie więzi wśród grupy, integracji społecznej, szacunku dla drugiego człowieka,

- kształtowanie umiejętności reagowania na sukcesy i porażki oraz rywalizacji,

- kształtowanie umiejętności społecznych,

- komunikowanie się, współdziałanie, 

- doskonalenie pamięci wzrokowej i słuchowej oraz spostrzegawczości ,

- kształtowanie analitycznego i logicznego myślenia,

- uświadomienie uczniom, że można się uczyć przez zabawę .

Podczas zajęć uczniowie nabywali nowe umiejętności, które wpłyną na ich ogólny rozwój oraz osiągane wyniki nauki. Innowacja  w II okresie nie została zrealizowana ze względu na obostrzenia związane z pandemią.

 3. "Angielski bez barier” dla klasy VII - Dorota Piersa

Innowacja  realizowana w ramach zajęć rozwijających kreatywność w wymiarze 1 godziny tygodniowo. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji językowych na wszystkich płaszczyznach komunikacyjnych ze szczególnym naciskiem na aspekt umiejętności prowadzenia konwersacji w sytuacjach życia codziennego. W ramach zajęć uczniowie klasy VII korespondują z rówieśnikami z Fermo we Włoszech za pomocą tradycyjnych listów. Na zajęciach uczniowie doskonalą swoje umiejętności komunikacyjne. Poznają i utrwalają nowe słowa i zwroty niezbędne do prowadzenia konwersacji.

 W I okresie zostały zrealizowane następujące zagadnienia:

- Dialogi w sklepie

- Rozmowy z przyjaciółmi

- Czynności czasu wolnego

- Opowiadanie anegdot

- Wyrażanie propozycji

- Wyrażanie próśb

- Dzień poza domem

- Na dworcu

- Pytanie o opinie i wyrażanie opinii

- Określenia ilości z rzeczownikami policzalnymi i niepoliczalnymi. Zajęcia będą kontynuowane w II okresie. 

W II okresie uczniowie rozwijali umiejętności językowe w sposób kreatywny. Uczniowie poznawali nowe zwroty leksykalne i środki językowe wykorzystywane w określonych sytuacjach życia społecznego, układali dialogi, zdania z rozsypanek wyrazowych. Uczyli się tworzenia nowych słów, właściwego reagowania językowego w różnych sytuacjach życiowych. Jedynym zadaniem, którego nie udało się w pełni zrealizować to wymiana tradycyjnych listów z rówieśnikami  z Włoch. Wskazane jest kontynuowanie zajęć w przyszłym roku szkolnym.

 4.  „Edukacja przez szachy” dla kl. I-III - Zofia Niechoda

W ramach innowacji prowadzono Koło Szachowe dla uczniów kl. I-III, w wymiarze 1 godziny tygodniowo.

W I okresie zostały zrealizowane następujące zagadnienia:

·       Szachowe wojsko- zamek białych i czarnych. Wyjściowe ustawienie figur.

·        Prawa Szachowej Krainy.

·        Prawa Szachowej Krainy- szach.

·        Prawa Szachowej Krainy- mat.

·        Prawa Szachowej Krainy- remis.

·        Prawa Szachowej Krainy- pat.

·        Prawa Szachowej Krainy- dotknięta rusza, postawiona stoi.

·        Szachowa magia- roszada.

·        Szachowa magia- przemiana pionka.

·        Szachowa magia- bicie w przelocie.

·        Szachowa bitwa- mat dwiema wieżami.

·        Szachowa bitwa - co to jest centrum?

·        Szachowa bitwa- wymiana i przewaga, wartość bierek.

·        Matowanie wieżą i królową (hetmanem).

·        Pionki walczą do końca.

·        Pionek i wieża przeciw wieży.

·        Królowa (hetman) przeciw pionkowi.

·        Szachowa bitwa- jak grać, żeby wygrać?

W II okresie nauki przeprowadzono 2 godziny zajęć:

Królowa przeciw pionkowi;

Szachowa bitwa – jak grać, żeby wygrać?

Dalsza realizacja zadań została zawieszona na czas zdalnego nauczania, tak więc innowacja nie została zakończona.

5. ,,Edukacja przez szachy” w klasie IV - Maciej Brzeski

Na zajęcia uczęszczali uczniowie kl. IV. Uczniowie poznali zasady gry w szachy, historię szachów, pojęcia szachowe. Rozwinęli logiczne myślenie, ćwiczyli pamięć i koncentrację, rozwijali swoje zainteresowania,  aktywnie spędzając wolny czas. Na zajęciach wykorzystywano wiele pomocy dydaktycznych: tablicę demonstracyjną, zestawy do gry w szachy, zegary szachowe, programy szachowe oraz literaturę szachową. Dzieci pracowały indywidualnie i grupowo rozwiązując zadania szachowe,  rozgrywały między sobą partie szkoleniowe oraz tzw. symultany szachowe z prowadzącym zajęcia.

 Nauka gry w szachy wpłynęła na kształtowanie pozytywnych cech osobowości uczniów oraz wyzwoliła u nich aktywność twórczą. Część uczniów zdobyła na turniejach kwalifikacyjnych pierwsze szlify – kategorie szachowe PzSzach oraz osiągnęła pierwsze sukcesy. W drugim semestrze większość zajęć była prowadzona on-line w związku z pandemią koronawirusa.

DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.